شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۸:۲۸:۱۱

شاخص‌های ایمنی اجرای عملیات صنعتی در پارس جنوبی بهبود یافت

باشگاه خبری فراساحل: رئیس HSE شرکت نفت و گاز پارس از اجرای برنامه‌های راهبردی در حوزه‌های ایمنی، بهداشت، محیط زیست، مدیریت بحران و آموزش با هدف ایمن سازی و کاهش آسیب در پروژه‌ها خبرداد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از شانا، مظاهر انصاری، با بیان اینکه تلاش برای حفظ و ارتقای سلامت و ایمنی کارکنان و مدیریت بهینه در حوزه حفاظت از محیط زیست از اولویت‌های امسال است، گفت: امسال اجرای برنامه‌های راهبردی HSE با هدفگذاری ١٩ سرفصل محقق خواهد شد.


وی ایمن سازی، کاهش آسیب‌ها، ارتقای سلامت شغلی کارکنان، حفظ محیط زیست، افزایش سطح آگاهی و دانش کارکنان در زمینه مخاطره‌های صنعتی و شغلی در محیط پروژه‌ها را از مهمترین اهداف برای اجرای برنامه‌های راهبردی در راستای مقررات ایمن و بدون حادثه عنوان کرد. رئیس HSE شرکت نفت و گاز پارس گفت: این منطقه یکی از مناطق مهم تولید و قطب توسعه و تولید منابع هیدروکربوری ایران است و از این رو آموزش کارکنان نقش مهمی برای ایمن‌سازی و پایداری و پیشگیری از حوادث در این قلب منابع هیدروکربوری دارد.


وی افزود: همسو با اجرای دستور وزیر نفت مبنی بر رعایت اصول ایمنی؛ پارسال دوره‌های آموزش برای ٤٤٨ هزار نفر برگزار و ٥٨ مانور در شرایط اضطراری در بخش‌های ایمنی، بهداشت، محیط زیست، آتش نشانی، پدافندغیرعامل و مدیریت بحران اجرا شد. انصاری با بیان اینکه در چهار سال گذشته با اجرای برنامه‌های راهبردی موثر و مهم، ضریب تکرار حوادث و ضریب شدت آسیب‌های ناتوان کننده کاهش یافته است، گفت: تعداد حوادث ناتوان کننده در سال‌های ٩٠ تا ٩٤ از ٨٨ مورد به ٤٠ مورد رسیده و نمودار مقایسه‌ای تعداد حوادث منجر به فوت در سال‌های ٩٠ تا ٩٤ از ٩ مورد به ٤ مورد تقلیل یافته است.


رئیس HSE شرکت نفت و گاز پارس تصریح کرد: امسال درنظر داریم با نصب و راه‌اندازی هشت ایستگاه پایش آلودگی هوا، طراحی و ساخت سیستم یکپارچه پایش و مدیریت مصرف مواد در پالایشگاه فازهای ٤، ٥، ٩ و ١٠ پارس جنوبی گام‌هایی در حفظ و توسعه پایدار محیط زیست برداریم. وی اظهار کرد: توسعه نظام مدیریت HSE در راستای حفظ و ارتقای بهداشت، ایمنی و محیط زیست و انجام کار ایمن همراه با حفاظت از محیط زیست مطابق با قوانین و استانداردهای بین المللی برای دستیابی به اهداف راهبردی در آبهای خلیج فارس لازم و ضروری است.



  کد خبر : 1864
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :